Hof van Schoten  Wonen  Assistentiewoningen

ASSISTENTIEWONINGEN

  • 16 assistentiewoningen in 2 gebouwen van 8 flats
  • vlak naast het woonzorgcentrum
  • voor wie autonoom woont en leeft
  • en al dan niet beroep wenst te doen op ondersteunende diensten

WIL JE MEER INFO
OF EEN AFSPRAAK?

03 666 26 41
info@hofvanschoten.be

CONTACTFORMULIER

JE FLAT BESTAAT UIT

  • een oppervlakte variërend van 76 tot 82 m²
  • inkomhalletje met toilet
  • ruime woonkamer met open keuken en berging
  • één of twee slaapkamers
  • badkamer met toilet en twee lavabo's
  • één of twee terrassen

Er is ook

  • interactief beloproepsysteem om bij crisissituaties hulp vanuit het woonzorgcentrum op te roepen
  • aansluiting voor telefoon, televisie en internet

ELK GEBOUW HEEFT EEN

  • wellnessruimte: jacuzzi, sauna en rustruimte
  • gemeenschappelijke polyvalente ruimte met kitchenette
  • ruim terras

DOWNLOAD PLAN
SUPPLEMENTEN
OVEREENKOMST EN HUISHOUDELIJK REGLEMENT

IN JE ASSISTENTIEWONING KUN JE REKENEN OP

De woonassistent

De woonassistent is een uniek aanspreekpunt voor alle bewoners en staat hen met raad en daad bij. De woonassistent is zeer regelmatig in het gebouw aanwezig, detecteert eventuele problemen, contacteert zo nodig de familie en bevordert het sociaal contact, bv. door het organiseren van activiteiten.
De woonassistent organiseert voor de bewoners alle nodige zorgen en diensten op maat.
Tenslotte helpt onze woonassistent de bewoners met het vervullen van administratieve formaliteiten.

Inbegrepen diensten

  • 24/7 toegangscontrole
  • 24/7 camerabewaking
  • 24/7 branddetectiesysteem
  • 24/7 oproepsysteem
  • 24/7 medewerkers van Hof van Schoten binnen 15 minuten ter plaatse
  • reinigen gemeenschappelijke delen (inkom, gangen, liften), inclusief ramen
  • reinigen gemeenschappelijke faciliteiten (polyvalente zaal, kitchenette, wellness), inclusief ramen
  • reinigen en onderhouden buitenkant gebouwen
  • verwarming en verlichting gemeenschappelijke delen
  • reinigen en onderhouden gemeenschappelijke terrassen en tuin
  • verzamelen en ophalen "normaal" huisvuil
  • gebruik van gemeenschappelijke faciliteiten: polyvalente ruimte, kitchenette, wellnessruimte, terras, tuin (vooraf reserveren en onderling goed afspreken maakt het gebruik gemakkelijk)
  • aanwezigheid en bereikbaarheid van woonassistent en klachtenbehandelaar
  • mogelijkheid individuele aansluiting op telefoon, televisie en internet
  • basisdienstverlening voor interfonie (mogelijkheid tot interne telefoongesprekken met medewerkers van Hof van Schoten)
  • gebruik van oproepsysteem bij noodgevallen
  • garantie op beschikbaarheid van minstens één warme maaltijd per dag
  • garantie op crisis- en overbruggingshulp, met uitzondering van de reële kosten van die zorg
  • toegang tot alle gemeenschappelijke activiteiten, georganiseerd in en door het woonzorgcentrum
  • receptiefunctie met polyvalente dienstverlening (algemene administratieve ondersteuning) via de woonassistent en/of het woonzorgcentrum
  • organisatie van gegroepeerde leveringen aan huis: apotheek, bakker, supermarkt, ...
  • brandverzekering van het gebouw
  • gemeenschappelijke buitenparking naast het gebouw

En er is meer

Je kunt een beroep doen op een aantal extra diensten, waarvoor je een vergoeding betaalt (zie verblijfsovereenkomst en reglement van inwendige orde):

  • leveren van maaltijden in je assistentiewoning
  • verbruiken van maaltijden in het woonzorgcentrum (tijdens de gemeenschappelijke maaltijdmomenten)
  • verbruiken van dranken en snacks tijdens de openingsuren van de brasserie in het woonzorgcentrum
  • reiniging van de privé-assistentiewoning
  • klusjesdienst
  • geïndividualiseerde boodschappendienst
  • kapper aan huis of in het kapsalon van het woonzorgcentrum
  • krantenabonnement
  • persoonlijke verzorging: manicure, pedicure, kinesitherapeut, ...
  • specifieke persoonlijke administratieve ondersteuning
  • organisatie op maat van specifieke dienstverlening: animatie, activiteiten, uitstappen, ...
ONTDEK AL ONZE DIENSTEN
SUPPLEMENTEN ASSISTENTIEWONINGEN

ONZE PRIJZEN

In onze assistentiewoningen zijn de prijzen - zoals de wet het voorschrijft - opgebouwd uit een deel wonen en een deel dienstverlening:

  • Wonen: 48,51 euro per dag
  • Dienstverlening:
    - eerste persoon per flat: 14,55 euro per dag
    - tweede persoon per flat: 5,39 euro per dag

Deze prijzen zijn geldig vanaf 01/10/2022.

Niet inbegrepen in het deel wonen, noch in het deel dienstverlening:

  • Nutsvoorzieningen (water, elektriciteit, gas): de kosten worden ofwel doorgerekend ofwel gaat het over privéaansluitingen met rechtstreekse aanrekening aan de bewoner
  • Communicatievoorzieningen (telefoon, internet, televisie): dit zijn privé-aansluitingen met rechtstreekse aanrekening aan de bewoner
  • Kosten voor dokter, kapper, pedicure, was, medicatie en andere bijkomende persoonlijke uitgaven

SUPPLEMENTEN ASSISTENTIEWONINGEN